Novi podaci Culture Amp-a, globalne platforme za praćenje zaposleničkih iskustava, pokazuju da se rasprsnuo mjehur “neutralnosti“ zaposlenika prema smjeru poslovanja poduzeća, . Zaposlenici diljem svijeta postaju sve skeptičniji prema smjeru u kojem njihove organizacije idu, a polarizacija mišljenja na radnim mjestima raste.
Prema istraživanju koje je obuhvatilo gotovo 5.000 organizacija diljem svijeta, povjerenje u vođenje organizacija, osobito kad je riječ o strategijama i radnim uvjetima, značajno je opalo. U razdoblju između 2020. i 2024. povjerenje zaposlenika u svoje vodstvo smanjilo se sa 79% na 74%, a angažman zaposlenika također je zabilježio pad, s 74% u 2021. na 71% u 2024. godini.
Pandemija je duboko utjecala na stavove zaposlenika. U prvom valu krize, mnogi su usvojili neutralne stavove o ključnim pitanjima poput autonomije na radnom mjestu, visine plaća i odnosa s vodstvom. No, do 2024. godine, broj zaposlenika koji su izrazili neutralnost smanjen je na manje od trećine, što ukazuje na rastući izazov s kojim se organizacije suočavaju u stvaranju organizacijske kulture, organizacijske klime te usklađene radne atmosfere.
Ovi trendovi postavljaju ozbiljan izazov za menadžment i stručnjake za ljudske resurse, jer sve više zaposlenika traži veće priznavanje svog doprinosa, bolje radne uvjete i veću pažnju prema svojim potrebama. Kako bi se obnovilo povjerenje i angažman, potreban je brzi odgovor s ciljem jačanja organizacijske i radne kulture te smanjenja polarizacije među zaposlenicima.
„Organizacijska kultura ključna je za obnovu povjerenja“, ističe dr. Arne Sjöström, stručnjak Culture Amp-a. „Poslodavci moraju ulagati u prepoznavanje doprinosa zaposlenika, u izgradnju osjećaja zajedništva i uključivanja kako bi uspjeli prevladati negativne tendencije i potaknuli ponovno povjerenje u vodstvo i strategiju organizacije.“