Velika fluktuacija ima negativan utjecaj na sve dijelove poduzeća no prodaja to najviše i najbrže osjeti. Stoga jako treba paziti na taj odjel.
I dok je fluktuacija zaposlenih normalna pojava, često se dešava da je prodajna organizacija pogođena prevelikom fluktuacijom. Velika fluktuacija ima negativan utjecaj na sve dijelove poduzeća no prodaja to najviše i najbrže osjeti. Time se negativno utječe i na rezultat poduzeća. Ona varira od sektora do sektora, no u prodaji je oduvijek bila izraženija. Kako onda smanjiti fluktuaciju zaposlenih u prodaji? S jedne strane bitno je posvetiti dovoljno pažnje procesu zapošljavanja. Prodajne vještine ne temelje se u potpunosti na preciznim znanjima te je teško procijeniti tko ima taj talent u sebi. No unaprijed dobro promišljena pitanja mogu vam olakšati izbor i smanjiti mogućnosti pogreške. Bitno je i konstatno obučavati prodajno osoblje.
Bez obzira na sektor u kojem poslujete, sigurno se stalno razvija. Vaša prodaja mora biti dobro upućena u sve novosti, i unutar poduzeća i van njega. Pobrinite se i za adekvatne bonuse koji ne bi trebali biti bazirani isključivo na prodajnim rezultatima, već i na ostalim performansama. Naročito kod novih zaposlenika kojima treba vremena da se uhodaju i stvore svoju bazu klijenata. I konačno, prodajno osoblje je u načelu vrlo kompetitivno. Stoga je dobro osigurati neki način redovnog odavanja priznanja najuspješnijima. Neka to priznanje bude javno, i popraćeno poticajima koji ne moraju biti skupi.
Marketing na obrnuti način
Dva bivša zaposlenika Microsofta, Anoop Gupta i Aravind Bala, smatraju da marketing treba nagrađivati primatelje promotivnih poruka. Gupta je Microsoft napustio prošlog studenog, nakon skoro 20 godina, od čega je dvije godine bio tehnički asistent Billu Gatesu. Bivši profesor na sveučilištu Stanford pauze na poslu, koji se sada nalazi u kućici u njegovom dvorištu, koristi za vrtlarenje. Ne možemo reći da je bio nezaposlen pa osnivanjem poduzeća riješio taj problem, ali je imao potrebu da svoje ideje izrazi na drugačiji način. Iako se i sama ideja da nam plaćaju to što čitamo promotivne poruke čini nevjerojatnom ovaj dvojac misli da je to budućnost. Stoga su pokrenuli startup poduzeće bazirano na jednostavnoj premisi. Društvene mreže obično naplaćuju poduzećima i marketinškim posrednicima za isporučivanje ciljanih poruka i oglasa. Tehnološka poduzeća tako zarađuju prodajući vrijeme i pažnju svojih korisnika, a pitanje je vode li njihovi ljudski resursi brigu za ravnopravnošću žena u njihovim strukturama. A što ako bi umjesto toga primatelji poruka mogli primiti određenu vrijednost? Nova usluga koju razvijaju zove se Telo i cilj joj je moć dati primateljima poruka, umjesto pošiljateljima ili društvenim mrežama.
Trenutni model je "ja sam prikupio gomilu korisnika i prodavat ću vašu pažnju oglašivačima". Dvojac smatra da ukoliko se novac već razmjenjuje, osoba koja nudi svoju pažnju treba primiti određenu kompenzaciju. Telo je još uvijek u ranim fazama razvoja i nije još javno lansiran. Čini se da čitav koncept ipak nije tako jednostavan kako ovaj dvojac misli, a kad ga i realiziraju trebaju još nagovoriti sve oglašivače da još malo novaca ulože u nas koji oglase – izbjegavamo! Ako uspiju bit će to sasvim drugačiji pogled na ekonomiju i ove pridlošlice u marketing!
Prodaja odijela online
Zamislite da postoji program koji vam pomaže da sami dizajnirate odijelo kakvo želite. Upravo to osmislili su osnivači poduzeća A Suit That Fits. A Suit That Fits omogućava ljudima da sami dizajniraju i zatim naruče svoje odijelo, sve online. Poduzeće je osnovano 2006. i u početku je funkcioniralo samo online. No ubrzo su shvatili da ljudi ipak žele živi kontakt kako bi odijelo isprobali i posavjetovali se sa stilistom. Stoga su otvorili studio u londonskom Cityiju, a zatim još 11 drugih diljem Velike Britanije. Cijene odijela kreću se od 299 do 1.100 funti. Usprkos početničkim poteškoćama prodaja je rasla i brže od očekivanog. Ljudski resursi trebaju inovacije, ali je upitno hoće li moći zadržati kvalitetu šivanja ako ne znaju tko im šije!
Pa su do danas su uspjeli izgraditi poduzeće s prihodima od 2,5 milijuna funti godišnje. Također, poduzeće je trenutno usred crowdfunding kampanje čiji je cilj od 500.000 funti već premašen. Osim vlastite proizvodnje, plan je koristiti postojeću platformu i za prodaju usluga lokalnih krojača jer njihova potreba za ljudskim resursima nije razvijena. Žele postati svojevrsna burza koja bi lokalnim krojačima dovodila klijente, pomagala im da putem platforme dogovaraju sastanke, kao i dostavljaju svoje krojeve.