Female Capital Gap je način da ustanovite razmjernost žena zaposlenih u vašem poduzeću i žena na vodećim položajima. Ljudski resursi kroz novi pogled!
Female Capital Gap je način da ustanovite razmjernost žena zaposlenih u vašem poduzeću i žena na vodećim položajima. Ljudski resursi kroz novi pogled! Mnoga poduzeća muku muče ne bi li pronašla način kako da izjednače broj žena i njihova prava. FCG je novi alat koji će nam u tome pomoći. Pascale Thorre, Global Diversity Director u Alcatel-Lucentu, razvila je formulu za izračunavanje Female Capital Gapa. To je razlika između ukupno zaposlenih žena u nekoj kompaniji te žena koje sudjeluju u vodstvu iste kompanije. Drugim riječima, pokazuje koje bi poduzeće trebala uložiti veće napore da premosti neravnopravnost spolova na najvišim rukovodećim pozicijama.
Female Capital Gap računa se tako da se prvo izračuna razlika između ukupnog postotka žena zaposlenih u kompaniji i postotka žena u višem menadžmentu poduzeća. Zatim se ta razlika podijeli s postotkom ukupno zaposlenih žena. Na primjer, u Googleu žene predstavljaju 30% radnika, a u vodstvu ih ima 21%, tada je njegov FCG 30%. Ili u slučaju LinkedIna, 39% žena je među ukupno zaposlenima, a 25% ih je na višim menadžerskim pozicijama, njegov FCG iznosi 36%. Female Capital Gap može pomoći svim poduzećima koje teže smanjivanju neravnopravnosti spolova. I to ne samo među ukupno zaposlenima, već i u svome vrhu, kao i boljem iskorištavanju vlastitih talenata.
Procjena kontrolnim pitanjima
Sigurno ste bili u situaciji kada vam je bila potrebna procjena neke osobe u relativno kratkom vremenu. Koliko ste kasnije bili zadovoljni svojom procjenom? Richard Davis je psiholog menadžmenta i autor knjige The Intangibles of Leadership. Kaže da je ključ u kontrolnim pitanjima koja nam pomažu da uđemo dublje u materiju. Većina ljudi ima spremna osnovna pitanja, a izbjegava dublje razumijevanje dobivenih odgovora. Davis preporuča tri vrste kontrolnih pitanja.
- Postavite isto, samo lagano izmijenjeno, pitanje.
- Povežite međusobno odgovore, ali nemojte pritom zvučati kao da ih želite uhvatiti u laži. Omogućit će vam da bolje shvatite osobu i sintetizirate informacije, takva će pitanja prenijeti i da stvarno slušate.
- Upitajte za implikacije njihovog ponašanja, posebno kada daju vrlo ”sigurne” odgovore. Npr. ako vam osoba kaže da je perfekcionist, upitajte kako se to odražava na radnom mjestu. Nastavite s pitanjima sve dok niste dobili zadovoljavajući uvid o osobi.
Budite radoznali, ali ne nasrtljivi i iznenadit ćete se što sve možete otkriti.
Ravnopravnost spolova je i muško pitanje
Emma Watson, UN-ova ambasadorica dobre volje, održala je nedavno govor pred UN-om. Govor je ocjenjen zapanjujućim, kreativnim i nadahnjujućim te je pokrenuo lavinu rasprava. Među ostalim, rekla je kako bi se i muškarci trebali boriti za ravnopravnost spolova, i to ne samo zbog svojih žena, majki i sestara, već i zbog vlastite dobrobiti. Neka poduzeća su već shvatila kako su muškarci sastavni dio rješenja ravnopravnosti spolova. Uključila su muškarce u pružanje podrške napredovanju mladih žena ili u ženske mreže za promicanje leadershipa, ili pak pružaju više pogodnosti mladim očevima.
Ono što bi poduzeća mogla učiniti da dugoročno djeluju na mijenjanje stavova jest poticati muškarce da koriste rodiljni dopust (npr. u Švedskoj obitelji mogu dobiti dodatna dva mjeseca ukoliko oba roditelja koriste barem dva mjeseca rodiljnog dopusta), više muškaraca menadžera treba aktivno podržavati žene u njihovom napredovanju, te se također pobrinuti da muškarci na čelu kompanija budu primjerom ostalima tako da se češće, ali i javno, angažiraju oko obaveza vezanih uz djecu.