Executive presence je nastup s autoritetom koji će vam omogućiti da svoje misli i ideje predstavite na najbolji mogući način.
Protekli tjedan, točnije 8. rujna, je održana prva Večer za žene u znanosti i farma biznisu u organizaciji Women in Adria. Večer je okupila brojne menadžerice i poduzetnice koje su iskoristile priliku i razmjenjivale iskustva te se međusobno bolje upoznale. Na večeri je bila prisutna i Tanja te je pritom održala predavanje na temu executive presence koja je sastavni dio Ramiro executive coachinga tijekom kojeg se radi na postizanju nastupa s autoritetom. Držati čvrsto volan u svojim rukama nije lako, ali uz njene upute gošće su učile kako to postići radi lakšeg obavljanja svog posla i održavanja tima kojim rukovode. O samom predavanju članak je na portalu Women in Adria napisala Terezija Bošnjaković, a mi ga prenosimo u cijelosti!
Sinoć se u prostorima Riverside Golf-a Zagreb smjestila grupa poduzetnih žena iz znanosti, farmacije i srodnih područja. Održana je prva Večera za žene u znanosti i farma biznisu, koju organzira Women in Adria. Zlatni sponzor večere bio je L’Oréal. U veljači je održana prva konferencija za žene u tom sektoru, a sada su se imale priliku okupiti u ugodnom druženju i stručnom predavanju gošće.
Zašto žene nisu nametljive u vodstvu?
Psihologinja mr. spec. Tanja Pureta, poznata je hrvatska poslovna Coach koja pomaže poduzećima maksimizirati produktivnost upravo kroz zadovoljstvo zaposlenih. U sklopu večere održala je predavanje na temu zašto lidericama nedostaje Executive Presence i što je to uopće?
Za početak je potrebno definirati Executive Presence, započela je Tanja. Ima mnogo termina kojima se može djelomično opisati, ali zapravo nema pravog prijevoda. Imati Executive Presence znači nametnuti se, postupiti s autoritetom, ostvariti dominaciju prostorom. Također se odnosi na uvjerljivost, samopouzdanje, karizmatičnost te moć izazivati strahopoštovanje i poštovanje kod ljudi s kojima osoba komunicira.
Verbalna, neverbalna, paraverbalna komunikacija
Executive Presence ih objedinje sve tri, a sve su tri podjednako važne. S jedne strane tu se nalazi verbalno, odnosno sadržaj koji govorom iznosite. S druge strane tu su paraverbalno, karakteristike glasa i neverbalno, stav i držanje, mimika i gestikulacija.
„Ja sam u svojoj praksi viđala žene s fantastičnim znanjima, koje mogu pričati i trebali bi ih svi slušati, ali neverbalno izgledaju kao da ne znaju ništa. S druge strane imaš ljude, i muškarce i žene, koji izgledaju samouvjereno, izgledaju kao da ih trebaš nešto pitati. I onda kad ih pitaš – nemaju pojma.“ Poanta je jedna, govori Tanja, što pričate i kako pričate – to treba biti usklađeno.
Lider je majstor komunikacije
Dobar lider je onaj koji vlada svim elementima komunikacije, od njega se očekuje da zna o čemu govori, da ne podiže ili spušta glas te da svojim stavom dokazuje svoj autoritet. Executive Presence se najbolje može opisati prikazom liderskog volana. Taj volan odgovara na pitanje što je to na što treba obratiti pažnju i ključ za izbjeći negativni feedback. Uz njega ostaje samo jaki Executive Presence.
„Liderski volan je jedan zgodni prikaz koje to 4 karakteristike treba imati svaki lider kako bi mogao taj svoj volan okretati u smijeru u kojem želi ići,“ otkriva Tanja.
Liderski volan – tajna uspjeha
Često se u psihologiji ili Coachingu čuje da je potrebno uzeti volan u ruke, odnosno, preuzeti kontrolu nad svojim životom. Isto vrijedi i za vođenje poslovanja. Te četiri karakteristike koje sačinjavaju volan su:
- Odnosi s drugima - lider mora održavati odnose s drugim članovima tima. Ako nema dobrog odnosa, nema saznanja o tome što se događa u timu, a kamoli kamo ga usmjeriti.
- Rezultati - voditelj i lider mora ostvarivati rezultate. Svi će ga pitati o rezultatima jer se rezultatom mjeri uspješnost odrade nekog posla.
- Voditeljski ili liderski stav - „Kada vi dođete i prošećete organizacijom ili timom, nek svi znaju da ste lider,“ objašnjava Tanja. Morate se držati kao lider, odražavati u svojem nastupu svoj autoritet."
- Vizija - svaki voditelj, ne nužno posla, nego i obitelji, ali i samoga sebe, mora imati viziju. Vizije se mogu i mijenjati. Nekada ih prerastemo, nekada nas život odvede u nekom drugom smjeru. Ali apsolutno morate znati kamo idete, zašto ujutro ustajete iz kreveta. Jednostavno imati ideju kamo vodite sebe i druge.
Četiri čine cjelinu
Morate imati sve četiri da biste mogli funkcionirati i održavati tim. „Kad upravljate sobom morate imati sve 4 kvalitete. Kamoli kad vodite ljude. Kako postajete voditelj tima, odnosi s ljudima i rezultati postaju dominantniji i bitniji nego vizija i stav. Možda će vam manji tim oprostiti što nemate stav ako imate dobre odnose s ljudima, stručnost, ako ostvarujete zajedno rezultate,“ navodi psihologinja i nastavlja.
„Međutim kako se penjete na hijerarhiji, imate sve veći broj ljudi ispod sebe. Ne možete više ni teoretski imati jednako dobre odnose sa svima, niti se to od vas očekuje. Ne možete ni teoretski zasukati rukave i baviti se mikromenadžmentom i odraditi sav posao. Jednostavno ne možete, ograničeni ste kapacitetom vremena, umora.“
Vizija i stav najjasniji su oblik komunikacije
„S najvećim brojem ljudi u vašoj firmi razgovarate preko vizije i preko vašeg stava. To su ključni komunikacijski kanali pomoću kojih dolazite do rješenja. Kako idete prema većem broju ljudi te su stvari neizostavne.“
Direktor neke firme od 120 ljudi ujutro samo prošeće zgradom, navodi se primjer. Neko misli da ne komunicira ako ne govori. „Ne postoji nešto što se zove ‘ja ne komuniciram’. Koliko ti je cilj jasniji, koliko imaš ljudi koji kažu: ja želim tamo raditi, tolika će zapravo biti snaga u vašem timu,“ tvrdi Coach Tanja. Isto tako i vizija, ona je tu da potakne ljude da rade ono što želite.
„Executive Presence ovisi o stavu, da biste imali liderski stav, morate imati i stav u glavi. Tijelo ne laže, tijelo odražava ono što mislite. Ja vas mogu naučiti sve o liderskom stavu, ali ako on nije podržan onim stavom iznutra, koji imate same o sebi, onda to neće vrijediti ništa.“