Svatko od nas bi želio imati coacha koji nas vodi kroz probleme i izazove svakodnevice. Neki su se snašli pa im je odličan coaching pružila oskudica.
Svatko od nas bi želio imati coacha koji nas vodi kroz probleme i izazove svakodnevice. Neki su se snašli pa im je odličan coaching pružila oskudica. Takav coaching nije jednostavan i može prouzročiti i dublje probleme, ali ako uspije možemo biti dvostruko zadovoljni. Što smo se tako lijepo razvili i što nam je to uspjelo bez plaćanja računa! Kada je Jillian Tohber Leslie pokrenula svoje poduzeće Catch My Party otkrila je kako upravo oskudnost sredstava može biti veliki učitelj. Pokretanje poduzeća vlastitim snagama naučilo ju je da bude snalažljiva i kreativna. Prisililo ju je na razvijanje strategija kojima će na najbolji način iskoristiti ograničena sredstva. Kako sama kaže najveći izazov bio je raspodijeliti sredstva jer ih nikada nema dovoljno, bilo da se radi o novcu, vremenu ili ljudima.
Manjak sredstava od poduzetnika zahtijeva da konstantno preispituje smjer u kojem se poduzeće kreće. Nakon svakog koraka kojeg napravite, morati procijeniti rezultate. Poduzetnicima u sličnoj situaciji Leslie također preporuča da iskoriste prednosti kojima raspolažu u nekim specifičnim područjima. I na kraju, s vremenom ćete naučiti da nešto što danas izgleda bilo sjajno ili užasno, drugo vam se jutro možda neće činiti tako. Tako ćete postajati manje podložni oscilacijama i stresu te ćete izgraditi izdržljivost na duge staze.
Svijet kao igralište je odlična ideja
Svijet je zaista jedno veliko i lijepo mjesto, a ideja da ga doživljavamo kao igralište za velike i male čini ga još ljepšim nego inače. I na igralištu se događaju problemi, ali ih, čini mi se, ipak lakše rješavamo. Maleni Jay Silver želio je stvoriti savršeni svijet. Odrastajući, shvatio je kako to nikada neće uspjeti sam, već da je za to potrebno sedam milijardi pari ruku. Svaki par pri tome treba slijediti vlastitu strast i graditi vlastiti savršeni svijet.
To je upravo ono što želi prenijeti djeci: da razmišljaju izvan kulturoloških i društvenih normi. Stoga je osmislio izumiteljski pribor koji svakodnevne predmete može pretvoriti u tipkovnicu ili upravljač za igrice. Mašta je granica! Silver mlade umove želi izvući iz njihove zone ugode i naučiti ih da vjeruju kako svijet mogu učiniti kakvim god oni to žele. Nitko drugi ne posjeduje svijet, već mi sami. Prva generacija Makey Makey elektroničkog pribora prikupila je 2012. preko pola milijuna dolara na crowdfunding platformi Kickstarter. Uvrštena je i u zbirku Skromnih remek djela njujorškog Muzeja moderne umjetnosti. Kako piše na njihovim stranicama: "Mi vjerujemo da je svatko kreativan, inovativan i maštovit. Vjerujemo da svatko može stvarati budućnost i mijenjati svijet."
Coaching će transformirati poduzeće
Prema jednom istraživanju malo poduzeće i malo i veliko pokazuje jasan manjak ljudi s vizijom koji bi poduzeće trebali voditi prema budućnosti. Nedavno istraživanje prevedeno za PricewaterhouseCoupers pokazalo je da je svega 8% menadžera sposobno uspješno transformirati neku organizaciju. Kao rezultat istraživanja menadžeri su podijeljeni prema stilovima vođenja u šest kategorija. Najviše menadžera, njih čak 52% (naspram 60% 2005.) spada u kategoriju onih koji su usmjereni na ciljeve i ostvaruju ih.
Istovremeno, došlo je do izuzetno velikog porasta individualista, odnosno onih koji su najuspješniji u poduzetništvu ili kao konzultanti. Njihov udio je tijekom posljednjih deset godina porastao za čak 10%, s 23 na 33%. Broj Stratega, odnosno onih koji posjeduju vještine za uspješnu transformaciju poduzeća porastao je za 1%. Njihove vještine su: sagledavanje stvari iz različitih perspektiva, kreativna upotreba moći te vođenje sa strašću i ranjivošću, a istovremeno i s odmakom i hrabrošću. Također je zanimljivo da se više Stratega može naći među ženama (njih 10% bilo je među Stratezima) te među menadžerima starijima od 55 godina (njih čak 14% odgovara potrebnim vještinama). Na svu sreću, ne treba svako poduzeće generalku, ali ostaje pitanje kako će ga oni koji ne razmišljaju strateški usmjeriti u budućnost. ne?