Odgovornost poduzeća prema radnicima, klijentima i široj okolini je važno za dionike i za poduzeće jer se razvija svijest o zajedničkom razvoju.
Odgovornost poduzeća prema svojim zaposlenicima, klijentima i široj okolini je važno. I to kako za dionike tako i za poduzeće jer tako razvija svijest o zajedničkom životu. No, to je malo kome na pameti! Puno je lakše razmišljati samo o sebi i vlastitoj dobrobiti. LeapCR je jednostavna platforma u oblaku koja objedinjuje mrežu vodećih poslodavaca širom svijeta. Članovi su joj od osiguravajućih poduzeća, hotelskih lanaca, odvjetničkih kancelarija, banaka do više od 900 ne-profitnih organizacija. Pokrenuo ju je Malcolm Scovil. On je potekao iz financijskog sektora, predan inovaciji i angažmanu zaposlenika, kao i korporativnoj društvenoj odgovornosti.
Scovil je veliki zagovornik vođenja poslovanja kao snage za veće dobro. Smatra kako organizacija svoju odgovornost treba ugraditi u kulturu poduzeća, Takvo nešto jest zahtjevno i baš zato nužno za njezin dugoročni rast, profitabilnost i učinak. LeapCR svojim društvenim alatima i integracijom u interne HR sustave pomaže tvrtkama u razvijanju njihove organizacijske kulture. Pomaže im u razvoju odgovornosti te poticanju radnika u razvoju organizacijske kulture, korporativne odgovornosti i volontiranju.
Kroz Leap Network i Leap Trends poduzeća mogu izvještavati o svojim uspješnim aktivnostima. Uz tomogu surađivati i razmjenjivati iskustva. Na raspolaganju su im najnovija postignuća u području društvene odgovornosti kroz napredan, nenametljiv sustav izvještavanja. Sustav osigurava podatke za analizu ROI-ja i utjecaja angažirane radne snage na poslovanje.
Obavezna korporativna društvena odgovornost?
Od 2008. korporativna društvena odgovornost (CSR) uključena je u Danskoj u zakon. Prema zakonu najveća danska poduzeća moraju uključiti određene informacije o korporativnoj društvenoj odgovornosti u svoje godišnje financijske izvještaje. No, sama primjena CSR-a još uvijek je na dobrovoljnoj bazi. Kanada je usvojila nacionalno stajalište i razvila standarde CSR-a. Očekuje od kanadskih poduzeća ponašanje u skladu s njima, no također ih ne obvezuje zakonski. I EU trenutno aktivno radi na iznalaženju najboljeg zakonskog okvira za CSR.
No, Indija je prva zemlja u svijetu u kojoj su poduzeća od 1. travnja 2014. zakonski obvezne izdvajati 2% od svog neto profita za društvene potrebe. Neće sva poduzeća biti obveznice ovih davanja. To se odnosi na ona čija je neto vrijednost oko 80 milijuna američkih dolara ili prihod veći od oko 160 milijuna dolara. Time bi se godišnje trebalo prikupiti oko 2 milijarde dolara za društveno odgovorne projekte.
Preuzmimo odgovornost za vlastiti život
Preuzeti odgovornost je ponekad prilično teško. Oni koji imaju manjak resursa tu se puno bolje snalaze i odgovornost preuzimaju i u neobičnim slučajevima. Kad ljudi žive s nedostatkom resursa ili im je on uskraćen obično im je teško. Možda baš zato što su navikli "bez golema mrijeti jada" naučili su biti inovativni. Traže rješenja za najbolji mogući život u danim okolnostima. I najbitnije, ne čekaju da im netko drugi riješi njihove probleme, nego uzimaju odgovornost u svoje ruke. Nije to baš jednostavno i lako postići, no uspjeh je zagarantiran. Tako problem nestašice struje rješavaju raznim inovativnim rješenjima vlastite, kućne proizvodnje. Stanovnici naselja Parkhurst u Johannesburgu postavili su presedan.
Osnovali su udrugu i odlučili sami, zajedničkim snagama, postaviti optičke kablove za brzi pristup internetu. Jednostavno, jer im je dosadilo čekati Telkom da to riješi. Nakon toga objavili su vlastiti natječaj za malenu električnu centralu kako bi cijelo naselje skinuli s javne mreže. Termin Power to the People ili Power is Ours prvobitno se odnosio na slobodu, ravnopravnost i demokraciju. No, u Južnoafričkoj Republici dobio je novo značenje. Preuzimanje odgovornosti i moći za vlastiti život u svoje ruke u daleko širem kontekstu.