Na radnim mjestima širom svijeta, sve više zaposlenika suočava se s novom prijetnjom koja tiho ugrožava temelje povjerenja i otvorene komunikacije među zaposlenicima. Riječ je o toksičnoj pozitivnosti – fenomenu koji se širi na radnim mjestima i koji ima dugoročne negativne posljedice na produktivnost i dobrobit zaposlenika.
Toksična pozitivnost odnosi se na sklonost menadžera da zanemaruju ili umanjuju ozbiljnost problema tijekom izazovnih razdoblja, stvarajući lažnu sliku o stabilnosti i sigurnosti poduzeća, a ponekad i društva u cjelini. I dok se takav odnos prema stvarnosti i zaposlenicima možda čini kao pokušaj ojačavanja morala, dugoročno takvo ponašanje sprječava zaposlenike u zdravom suočavanju s izazovima.
Nedavna anketa provedena među više od 27.000 zaposlenika širom svijeta pokazala je alarmantne rezultate: samo 15% radnika vjeruje da njihov poslodavac s njima uvijek iskreno dijeli probleme s kojima se susreće tim ili cijela organizacija. Jedno drugo ispitivanje koje je provela organizacija Science of People otkrilo je da čak 68% zaposlenika izjavljuje kako su u tjednu prije ispitivanja iskusili toksičnu pozitivnost na radnom mjestu. Rezultat takvog ponašanja menadžera je da zaposlenici koji su stalno izloženi toksičnoj pozitivnosti postaju sve više oprezni, nesigurni i skloniji skrivati vlastitu teškoće. Takvo ponašanje slabi međusobno povjerenje i produktivnost uz sve lošiju komunikaciju među timovima.
Istraživanje Science of People također je otkrilo da 75% zaposlenika često zanemaruju vlastite emocije i potiskuje negativna iskustva kako bi izgledali "pozitivno" pred kolegama i nadređenima. U pokušaju da se usklade s lažnim idejama o "sretnom" radnom okruženju, mnogi zanemaruju vlastito psihofizičko zdravlje.
Toksična pozitivnost stvara radnu atmosferu u kojoj je teško biti iskren, gdje su zaposlenici prisiljeni skrivati svoje stvarne osjećaje i izazove. Ona dovodi do iscrpljenosti, stresa i pada morala. Ključ za izgradnju zdrave radne atmosfere leži u iskrenosti i transparentnosti, gdje se problemi prepoznaju, raspravljaju i rješavaju, a ne potiskuju iza vedre fasade.
Za poduzeća koja teže uspjehu, put prema zdravom radnom okruženju počinje s otvorenom komunikacijom među zaposlenicima bez straha od negativnih posljedica. Pritom zaposlenici trebaju biti spremni prihvatiti i mišljenja svojih kolega o svom radu, ponašanju i kompetencijama jer otvorena komunikacija je dvostrana! Pozitivnost, koja je temelj svakog uspješnog tima, mora biti iskrena i zasnovana na stvarnom razumijevanju, a ne na površnom prikazu sreće.