Porodiljna prava polako se mijenjaju, tako sve više poduzeća u SAD-u, uspjeh postižu tamo gdje mislimo da ga najmanje treba - na pravima muškaraca!
Porodiljna prava polako se mijenjaju i u onim zemljama gdje tradicionalno nisu bila jaka. Tako sve više poduzeća u SAD-u, pogotovo onih koja zapošljavaju mlađu generaciju, nude veća porodiljna prava. Uspjeh postižu tamo gdje mislimo da ga najmanje treba - na pravima muškaraca. Upravo se takvim pristupom se sve više izjednačuju majke i očevi. Etsy je poduzeće za online prodaju ručno izrađenih proizvoda. Od ovog travnja omogućavat će svojim djelatnicima, njih 800, da uzmu 26 tjedana plaćenog porodiljnog. I to jednako ženama i muškarcima. Do sada su osiguravali 12 tjedana primarnim skrbnicima, a pet tjedana sekundarnim skrbnicima. Nigdje nije bilo precizirano tko su primarni, a tko sekundarni skrbnici. Automatski se pretpostavljalo da su primarni skrbnici majke.
Ali sada više nema zabune, 26 tjedana mogu dobiti svi roditelji, nakon rođenja ili usvajanja djeteta, bez obzira na spol. Time je postignut velik poslovni uspjeh u postizanju jednakosti. Etsy tu u stopu prati Netflix, Spotify i Facebook, koji također osiguravaju jednaka porodiljna prava muškarcima i ženama. Moguće je da će i druga poduzeća u SAD-u pratiti ovaj trend koji je u europskim zemljama odavno razumljiv.U Etsyiju smatraju da time usvajaju etiku milenijalaca, te osim porodiljnog nude i plaćene i neplaćene dopuste za volontiranje.
Ostvarite uspjeh pa zabavite sebe i druge
Inženjer, konzultant i kolumnist Steve Tobak cijeloga se života radeći ujedno zabavljao i pritom postigao zavidan i vrijedan uspjeh.Tobak je osjetio da je raditi posao i biti jako koncentriran na uspjeh prilično naporno i zahtjevno za tijelo i um i dušu. Stoga je samome sebi još na početku svoje karijere obećao: ako mu posao ikada prestane biti zabavan, napustit će ga i raditi nešto drugo. Ali naravno, postoji kvaka jer samo lutati od jednog posla do drugog također nije dobro - tada nedostaje uspjeh! Kvaka je dakle u tome da morate znati svoje prioritete i ostati usredotočeni na uspjeh i ostvarivanje vlastitih ciljeva. Nije dovoljno nešto voljeti.
Potrebno je naporno raditi kako biste u tome postali jako dobri. Stoga ako želite raditi ono što volite i zarađivati time za život, morate tome posvetiti popriličan dio svog života i ne potratiti puno vremena baveći se nebitnim. Unatoč raznim interesima, Tobakova životna filozofija uvijek je bila ista: ostati fokusiran na svoje ciljeve i prioritete, i zabavljati se što god da radiš. Ne zamara se time što bi trebao napraviti ili kako to drugi rade. Možete postići sve što želite, ali jedino ako pronađete vlastiti put i način kako nešto raditi, koji funkcionira samo za vas.
Interesi određuju uspjeh pojedinca i poduzeća
Bivši olimpijac i svestrani sportaš, Jeremy Bloom, davno je shvatio kako nas pretjerana želja za pobjedom može upravo sprječavati da je dosegnemo uspjeh. Već smo pisali o Gallupovom istraživanju od prošle godine koje je zaključilo da pretjerana angažiranost može dovesti do problema u sagledavanju šire slike. Menadžment to mora imati na umu jer ovakav pristup menadžera može dovesti do problematičnih odluka, a to dovesti uspjeh u pitanje. Još 2004. pročitao je knjigu Power of Intention Waynea Dyera. Knjiga mu je pomogla da shvati kako je njegova želja za pobjedama bila njegova jedina motivacija u životu. A Dyer u knjizi sugerira da tako isključiv fokus zapravo predstavlja hendikep. Bloom je stoga odlučio promijeniti svoj dugogodišnji način razmišljanja te svoju motivaciju preusmjeriti iz vanjske na unutarnju. Počeo je pomagati svojim suparnicima u skijanju dijeleći svoje tajne vještine s njima.
"To je oslobodilo moj ego i lišilo me potrebe i želje da pobjeđujem druge ljude", kaže Bloom. Pristup se isplatio jer naredne je godine pobijedio u više utrka svjetskog kupa tijekom jedne sezone nego itko prije u povijesti. A rezultati nisu proizašli iz želje da pobijedi nekoga drugoga, nego da jednostavno da najbolje od sebe i bude najbolji skijaš što može biti. Koji su vaši interesi i kako su oni odredili vaš uspjeh?