Projekcije najavljuju dvostruki rast svjetske gradske populacije do polovine ovog stoljeća. Je li nam to potrebno ili ne drugo je pitanje.
Projekcije najavljuju dvostruki rast svjetske gradske populacije do polovine ovog stoljeća. To je direktna posljedica čitave ere temeljene na potrošnji i ekonomiji obujma. Time bi brojka urbanog stanovništva dosegla sedam milijardi. Već sada postoje na svijetu megalopolisi s višemilijunskim brojem stanovnika. Teško je i zamisliti da na površini 1.500 četvornih kilometara glavnog grada Meksika, živi više od 21 milijun ljudi. To je površina nešto veća od Varaždinske županije! Ljudi su donedavno u razvijenim zemljama bježali iz gradova zbog prenapučenosti, dugih i zamornih gužvi. Taj se trend mijenja promjenom generacija. Ipak, većina tog ubrzanog rasta odvijat će se u zemljama u razvoju. Tamo megagradovi bujaju i svake godine prihvaćaju milijune migranata sa sela. Mnogi od tih gradova izuzetno su loše opremljeni za prihvat tolikih novih stanovnika u formalne sustave javnih usluga.
Pritok migranata donosi izazove, ali i prilike za prijenos inovativnih politika koje su se pojavile u zemljama u razvoju. Emergent Cities Project će razvijati okvire za unaprjeđenje politika kao odgovor na svjetski priljev u urbane neformalne sustave. Tako bi povećao kapacitet gradova da pružaju osnovne usluge, promovirao socijalnu koheziju te potaknuo inovaciju i kreiranje radnih mjesta. Namjera im je identificirati primjere dobrih praksi. Žele omogućiti multidisciplinaran angažman službenika vlada, nevladnih udruga, stručnjaka i svjetskih lidera. A svoja otkrića testirat će na pilot projektu u jednom od naselja u Detroitu.
Sigurnost u vozilima bez vozača
Osim bespilotnih letjelica uskoro će nas okruživati i automobili bez vozača. Iako zvuči primamljivo pitanje je kolika će biti sigurnost u prometu. Google razvija novu generaciju još od 2009. i za to je postavio strategiju zapošljavanja visokoobrazovanih ljudi. Sada se ta vozila mogu vidjeti na američkim cestama jer je nekoliko država, poput Kalifornije i Floride, odobrilo probne vožnje. Prvi testovi rađeni su na Toyotinim vozilima. U njih su ugrađeni laserski senzori i radari, a za slučaj potrebe su automobili morali imati vozača. Međutim, sada su proizveli potpuno autonomno vozilo koje može primiti dvoje putnika i prevesti ih na željenu lokaciju.
Suosnivač Googlea, Sergey Brin je rekao da se nakon deset sekundi udubio u svoje mailove i potpuno zaboravio gdje je. Voditelj projekta je karizmatični Sebastian Thrun, suosnivač Google Street View-a. Automobili bez vozača za sada su ograničeni na 40 km/h. Brin kaže da je njihov plan da ti automobili voze i brzinom do 150 km/h jednom kada se dokaže njihova sigurnost.
Snaga korijena za bolji rast
Okružena rapidnim promjenama poduzeća da bi ostala uspješna moraju stalno predviđati očekivanja svojih korisnika. Neka od velikih imena poput Adidasa, Lega, Burberryija i Applea suočila su se s konkurencijom i stalnim razvojem tržišta. Pritom su zanemarila svoja nasljeđa i izgubila jasnoću strategije. Neka poduzeća imaju vrlo prepoznatljivu povijest, bogatu uspomenama i posebnim doživljajima koji se mogu iskoristiti za oblikovanje budućnosti. Ključ nije u pukom povezivanju s poviješću. Treba znati kako tu povijest iskoristiti učinkovito da bi se zadovoljile buduće potrebe potrošača. Često su za to potrebni vanjski stručnjaci. U slučaju Adidasa pozvani su nekadašnji članovi menadžmenta Nikea Peter Moore i Rob Strasser. Oni su nakon pet minuta provedenih u malom muzeju Adidasa shvatili kakvo bogatstvo Adidas ima u svojim rukama.
Kod Lega to je bio prvi direktor koji nije potjecao iz obitelji. U slučaju Burberryija prva Amerikanka koja je došla na čelo. Ovi čelnici pristigli izvana pomogli su tim velikim brendovima da ponovno otkriju svoje korijene te na njima izgrade rast okrenut budućnosti.