Dan turbana jedan je od primjera kako se mladi nastoje oduprijeti rastućim polarizacijama u društvenim podjelama uz kreativnost.
Posljednjih smo godina paraleleno svjedoci velike solidarnosti i rastućih polarizacija u društvu. Kreativnost koju donosi Dan turbana jedan je od primjera kako se mladi nastoje oduprijeti tim podjelama. Iako se prema nazivu teško može zaključiti da se radi o aktivnosti koja bi nadahnjivala ljude da unaprijede svoju kreativnost i potaknu druge na razmišljanje Dan turbana je upravo to! Utemeljen 2004. Međunarodni dan turbana obilježava se 14. travnja te širi ideje ljubavi, vjere i socijalne pravde. Iako većina ljudi turban doživljava kao obilježje muslimana i nasilja, tradicionalno je on simbol ljubavi, vjere, nesebičnosti, solidarnosti i vjerske slobode.
Tako u Norveškoj zajednica mladih sikha još od 2009. organizira Norveški dan turbana s procesijom, demonstracijom borilačkih vještina i dijeljenjem hrane svima, bez obzira na porijeklo ili vjersku pripadnost. Svima koji to žele šarenim turbanima omataju se glave. U Oslu su 2015. napravili i najveće srce na svijetu sastavljeno od ljudi s turbanima na glavi. Ovim srcem željeli su prenijeti poruku ljubavi i obgrliti različitosti u Norveškoj. U New Yorku je prvi Dan turbana organiziran 2013. kako bi se pomoglo ispraviti krive percepcije te širiti vrijednosti ljubavi i socijalne pravde. Za nadati se je da će se Dan turbana proširiti i postati dio organizacijske kulture mnogih poduzeća, ali ne samo kao manifestacija tijekom koje se svi dobro zabavljaju već kao manifestacija koja će pomoći svima nama da pronađemo ljubav u sebi i drugima!
Kreativnost i političari
Ako riječ kreativnost i povezujemo s političarima obično je to u nekom negativnom smislu. Tu i tamo se potkrade neka vijest koja kreativnosti i političara veže u pozitivnoj konotaciji. To je važno jer kreativnost mora imati svoju svrhu za dobrobit zajednice, a ne samo pojedinaca. Michael Bloomberg neće ostati zapamćen samo kao gradonačelnik New Yorka s najdužim stažom, već i kao osoba koja je odlučna pomoći i drugim gradonačelnicima u unaprjeđivanju njihovih gradova. Putem zaklade Bloomberg Philanthropies 2013. pokrenuo je Mayors Challenge: natjecanje s fondom od 9 milijuna dolara u kojem čelnici gradova mogu osvojiti sredstva za projekte koje osmisle. Svake godine takmičenje se fokusira na drugu regiju svijeta.
Preko SAD-a i Europe ove se godine stiglo do južnoameričkih i karipskih gradovi. Pozvano je 900 gradova, a svoje prijedloge poslalo je njih 290. Do kraja godine, jedan od gradonačelnika osvojit će 5 milijuna dolara za svoj projekt, a drugih četiri po milijun. Kriteriji su vizija ideje, potencijalni učinak, plan aktivnosti i potencijal daljnjeg širenja. U srpnju će se finalisti okupiti na dvodnevnoj radionici u Bogoti gdje će učiti kako na najbolji način iznositi svoje prijedloge, tražiti podršku i prikazati učinkovitost svojih ideja. Želja je bila izazvati ih da razmišljaju inovativno i smjelo. Ali i potaknuti gradonačelnike na međusobnu suradnju te na kopiranje uspješnih rješenja u drugim gradovima. Iskustvo je pokazalo da čak mnogi gradovi koji nisu osvojili sredstva ipak nastavljaju razvijati svoje ideje. Možda kad Europa sljedeći put dođe na red i neki naš političar prijavi projekt! Svakako im javite da zaklada postoji.
Resursi za dobrobit zajednice
Arcadia Mobile Market je neprofitna inicijativa pokrenuta u Washingtonu kako bi se postojeći, ali oskudni resursi na kreativan način koristili za dostavu zdravih namirnica u siromašne gradske kvartove. Na žalost, u SAD-u, gdje su svi izračuni tmeljeni na novcu, siromašna naselja imaju loše opskrbljene trgovine čak i ukoliko se trgovine nalaze u njihovom susjedstvu. Naročito je u takvim situacijama vidljiv manjak svježeg voća i povrća. Stoga je inicijativa kupila školski autobus te ga preuredila u trgovinu na kotačima. No, autobus ne služi samo kao trgovina, već predstavlja resurs zajednice za unaprjeđenje zdravlja i educiranje. Članovi udruge kupcima nude recepte te drže demonstracije kuhanja. Posjećuju i škole gdje održavaju radionice i uče djecu o zdravlju te ekološkim i gospodarskim učincima različitih hranidbenih sustava.
Sada, s dva autobusa, imaju deset stanica i voze pet dana u tjednu od svibnja do listopada. Zaustavljaju se i kod nekoliko klinika diljem grada. Pokrenuli su i Fruit and Vegetable program liječničkih recepata kojim povezuju djecu s pružateljima zdravstvenih usluga. Liječnici djeci daju recepte za voće i povrće kojima djeca dobivaju popuste te tako pomažu promijeniti prehrambene navike, smanjiti pretilost i poboljšati zdravlje. A svojim savjetima pomažu i pokrenuti slične programe diljem Amerike. Kod nas voća i povrća ima još uvijek na pretek, a sve više je i onog iz organskog uzgoja koje bi trebale biti i zdravije i ukusnije.