Suprotno mišljenju online lider je prilično bolji lider od lidera uživo! Kako i zašto? Pročitajte članak i provjerite što vam je za primjeniti.
Suprotno uvriježenom mišljenju online lider je prilično bolji lider od lidera uživo! Kako i zašto? Pročitajte članak i provjerite što vam je za primjeniti! Čak i ako niste uveli digitalne promjene u poslovanje svog poduzeća možete naučiti nešto od onih koji već jesu. Kako razne forme online komuniciranja postaju sve bitnije, tako i stručnjaci sve više pažnje obraćaju online liderima. Iako bi u prvi tren mogli pomisliti da su lider u virtualnom i trodimenzionalnom svijetu isti razlike ipak postoje. U virtualnom svijetu ne vidi se kako je netko obučen, koliko je visok ili zgodan. U trodimenzionalnom svijetu oko nas sve to utječe na našu percepciju i kreiranje stava o nekoj osobi. Stoga se u virtualnom svijetu lider izdvaja isključivo prema onome što radi u toj virtualnoj zajednici. Tim profesora Samera Faraja sa sveučilišta McGill proveo je istraživanje unutar online zajednica.
Analizirali su 26 milijuna riječi upotrijebljenih u određenim zajednicama u razdoblju od nekoliko mjeseci. Cilj je bio utvrditi što je to što neke ljude izdvaja kao lidere tih zajednica. Ispostavilo se da je online lider vrlo prizemljen, fokusiran, uvijek se drži glavnog sadržaja zajednice te koristi jednostavan vokabular, a ne otmjene riječi. Jednostavno su se držali teme, pomagali drugima i bili sa svima ljubazni.
Menadžer za pedeset godina
Svatko od nas bi želio imati kristalnu kuglu i vidjeti kako će izgledati lider budućnosti ili barem koji će brojevi biti izvučeni na nekom od izvlačenja lota. Neki nemaju kristalnu kuglu, ali im je posao ili veselje predviđati budućnosti. Nakon scenarija u kojem svijet vode roboti i poduzeća koje vode samoupravljači, odnosno radnici, u trećem scenariju časopisa Management Today svijet vode lideri. Prosvijećeni lideri (očito nam treba još neko doba Prosvjetitelja :-) ) koriste svoje vještine te kombiniraju raspoložive resurse i tehnologiju na način koji pogoduje svima: zaposlenicima, dionicima i čitavom društvu. Poslodavci koriste automatizaciju kako bi poboljšali učinkovitost, ali i omogućili ljudima da se bave smislenijim, kreativnijim i ispunjavajućim radom. Vladaju okretne mikroorganizacije, fokusirane na rast, ali ne kroz rast fizičke imovine već putem umrežavanja.
Sve djelatnosti koje nisu temeljne djelatnosti poduzeća izvršavaju vanjski izvođači. Freelanceri i poduzetnici dominiraju sferom zapošljavanja, a zapošljavaju ih poduzeća bazirana na cloud poslovanju koja su projektno orijentirana te se konstantno mijenjaju kako bi opstala. Nagrađivanje se temelji na fino podešenim indikatorima performansi, a poduzeća surađuju i tako da dijele radnike. Zaposlenici na dio radnog vremena tako kroz više poduzeća imaju osigurano radno mjesto i puno radno vrijeme, ali i fleksibilnost i samoostvarenje. Pitanje je jesmo li mi spremni za jednog takvog prosvijećenog lidera i ovako organiziran posao!
I ravnatelj treba biti menadžer
Današnje škole moraju biti daleko praktičnije i poslovnije ukoliko žele uistinu pripremiti buduće naraštaje za svijet kakav ih očekuje, a za to im je također potreban lider. Stoga se i od ravnatelja škola očekuje daleko više od pukog provođenja školskog programa. U SAD-u su sve češće edukacije iz leadershipa za ravnatelje škola. Njima se ravnatelje želi poučiti vještinama koje će im olakšati vođenje škole jer i škola je jedna organizacija i to ne bilo kakva. Škola ima posebno značenje u životu svakog pojedinca, ali i društva u cjelini. Sveučilišta osmišljavaju programe kojima je cilj stvarati školske lidere koji će moći uvoditi nove ideje, proizvode i tehnologije u škole. Jedan od takvih programa je Rice University Education Entrepreneurship Program. Voditelji programa smatraju da dobar ravnatelj mora biti više nego samo lider u obrazovanju.
On/a mora posjedovati vještine dobrog menadžera i lidera, baš kao i u poslovnom svijetu. Treba biti sposoban kreirati uvjerljivu viziju, voditi uspješne timove, razmišljati kako rješavati probleme te donositi i provoditi strateške planove. Polaznici uče o komunikaciji, marketinškim strategijama i pregovaranju. Drugi program, Woodrow Wilson, također nastoji prožeti model leadershipa u obrazovanju s poslovnim načelima. A uzor su im poslovne škole koje su već desetljećima strogo fokusirane na leadership.